Kampagnen 2021

Årets kampagne kom op, i Ishøj, med skilte der alle sammen bærer almindelige udtryk, vendinger og ordsprog hvor ordet “ren” eller “rent” indgår.

Vi prøver jo at holde opmærksomheden ved at skifte udseende på kampagnen hvert år.

I år er temaet 1950’er tegneserier.

Takket være reklamer og film fra 1950’erne har mange mennesker den forestilling at folk generelt var mere ordentlige dengang – der var mindre kriminalitet, mindre griseri, et pænere sprogbrug, og folk kørte ordentligt. Folk der har levet i 1950’erne kan dog indvende at det er noget rent vrøvl. Faktisk er kriminaliteten, antal trafikdræbte m.m. styrtdykket siden 1950.

Men på ét punkt var 50’erne “før verden gik af lave”: Der var ikke nær så meget engangsemballage dengang, og mængden af plastikaffald er steget enormt siden da.

Initiativ og opdrag: Ishøj kommune, Park- og Vejafdelingen.

Konceptudvikling og design: Rebel inc.

Produktions og montage: TOTAL GRAVERING.